luni, 13 aprilie 2020

Mancare locala

Țârrrrrrr! se aude soneria clasică a telefonului meu. 
E amicu’ meu Cristache.
- Ha looo, ce faci, Marcelino? Mai poți în casă?
- Salut! Mă descurc chiar bine. Citesc mult. Mă mai uit la câte un documentar pe net.  Mi-am făcut un program de sport, știi că eu sunt pasionat de sport. Adică să fac sport, că de uitat la sport mai puțin spre deloc.
- Eu fac sport doar o dată la cinci zile, atunci când merg la cumpărături. Împing căruciorul printre rafturi și apoi car sacosele până la etaju’ doi. La câte cumpărături trebuie să car de la mașină până în casă, baxuri de apă, făină, fasole, orez, conserve, congelate de tot felul, fac sport pentru toată săptămâna. Îmi ia o oră să le car.  Cam atât cu sportu’. De citit, citesc subtitrările de la filme.

- Cine te pune să cumperi atât? Eu îmi comand mâncare acasă de la un restaurant de lângă mine. 
Am găsit o aplicație românească de comandat online mâncare. În vremurile astea, când se vede mai mult că niciodată, cât este de important sprijinul pentru serviciile și bunurile locale, sunt foarte atent la serviciile cui apelez și de la cine și ce bunuri comand. Și localul de unde comand e tot unul românesc, cunoscut în cartier. Am mai comandat prin ei și niste cozonaci și pască de la o cofetărie de aproape. Stiu că e o perioadă grea pentru restaurantele, brutăriile și cofetăriile locale și încerc să-i ajut așa cum pot. Comand și recomand. Hypermarketurile oricum o duc foarte bine în perioada asta și fară să îmi iau eu mâncare de la ei.
 - Da, te stiu. Tu ești în stare să cauți pe net cui aparține firma, să te asiguri că e românească, să cauți dacă a făcut manevre contabile pentru a plati impozite cât mai mici în țară.
 - Daca ar face toți ca mine, am avea o grămadă de autostrăzi, spitale și scoli adevărate. Am avea salarii, alocații pentru copii și pensii la fel ca în alte tari. 

- Hai că mi-am amintit de un restaurant bun aproape. Mai zi-mi o dată cum se numește aplicația de  livrare la domiciliu! Trebuie să-mi comand și niste cozonaci. N-am luat din hypermarket că au doar d’aia cu umplutura de e-uri, d’aia pe care scrie că pot fi consumați până la anu. Pai eu nu înghit chestii d’astea. Vreau ceva făcut de la o cofetărie de’a noastră, adevărată. 
 - E ușor de ținut minte, se numește Lokofood.
Acest articol a fost scris pentru Spring Superblog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu