joi, 8 aprilie 2021

Cum să îți păstrezi Farmecul în pandemie

Doamne, dă-mi seninătatea de a accepta lucrurile pe care nu le pot schimba, curaj să schimb lucrurile pe care le pot, și înțelepciunea de a cunoaște diferența.”(Rugăciunea Seninătății, Reinhold Niebuhr, 1932-33)

Pe 13 aprilie 2021, într-o zi de marți, se vor împlini fix 400 zile de când OMS a declarat pandemie în toată lumea.
Asta înseamnă tot atâtea zile de când lumea se schimbă în continuu cu o viteză nemaiîntalnită până acum.
S-a schimbat modul în care interacționam, călătorim, facem cumpărături, modul în care ne realizam activitatea profesională, felul în care ne trăim viața. 
Am făcut față multor evenimente pe care am încercat fie să le schimbam din răsputeri, fie să le acceptam și să ne resemnam cu ele.
Cu voie sau fară voie, o data cu lumea înconjurătoare, ne-am schimbat și noi foarte mult. 

Ceea ce nu s-a schimbat, însă, este dorința continuă a fiecăruia ca totul să fie mai bine, să fim mai fericiți, mai liberi, mai înțelepți și mai împliniți.
Și ceea ce nu trebuie să se schimbe este, cred, empatia, îngăduința și grija față de cei din jur. Dar în special fata de noi înșine.

„Nu pune mare preţ pe un om care nu este mai înţelept astăzi decât a fost ieri.” (Abraham Lincoln)

Cum folosim fiecare zi din viață noastră tine de fiecare dintre noi. Indiferent că este pandemie sau nu, în fiecare zi exista ceva frumos și ceva care ne poate face să ne simțim mai bine.
La începutul pandemiei, însă, eram într-un stres maxim legat de ce mi se poate întâmplă atât mie, dar în special celor din jur.Mâncam haotic și fară să mă gândesc la calitatea produselor pe care le bagăm în mine.

Când încă puteam ieși fară masca, ieșeam în vânt și ploaie, încruntându-mă și lasandu-mi fața și mâinile să lupte singure cu schimbările de temperatură specifice începutului de primavară. Îmi dezinfectam mâinile de 5 ori pe zi și uitam să le aduc măcar un pic de alinare cu vreo cremă hidratantă.
Când am adăugat și masca, degradarea tenului meu ajunsese la limita de jos. Pe față începusem să am multe puncte roșii care mă mâncau și îmi creau o stare de disconfort atât fizic cât și psihic. Mâinile aveau un aspect de piele roșie și îngroșată, aspect căruia, în copilărie, îi spuneam „ puișori de piele”.
Iar kilogramele se adunau pe mine cu o viteză direct proporțională cu frustrarea mea.
În a 25a zi de pandemie adică pe 8 aprilie (adică fix un an în urmă), am vorbit pe skype cu o bună prietenă cu care nu ne mai auzisem de multă vreme. După ce am discutat câte în lună și în stele, iar eu m-am plâns de lipsa de timp, de problemele mele cu îngrășarea, depresia și aspectul exterior demn de milă, ea mi-a spus ceva ce m-a trezit la realitate. 
S-a uitat la mine ( și la fața mea roșie de la plâns și iritare) și mi-a spus blând de parcă m-ar fi îmbrățișat de după ecran: 

- Draga mea, indiferent de ceea ce se întâmplă în lume, fiecare om este responsabil de grija față de sine, de grija față de corp și de suflet. 

- Dar, am încercat să bâigui eu, am atâtea griji pe capul meu, m-am ocupat de toți și de toate, și...

- Înainte să oferi grijă, empatie și îngăduință celui de lângă tine întreabă-te daca ți-ai oferit-o întâi ție? Ai avut grijă să trăiești fiecare zi din plin? Te-ai străduit oare să folosești fiecare zi la maxim pentru binele tău? Ai făcut tot posibilul să fii azi mai bun decât ieri la minte, la suflet, la inima și în special la corp?

Am tăcut. Îmi era greu să îi recunosc că uitasem de mine. 
- Hrănește-ți atât interiorul cât și exteriorul corpului tău cu sănătate și el iți vă oferi înapoi exact același lucru, a mai zis ea la despărțire.


EU aveam nevoie de mine.

EU aveam nevoie de grija și iubirea mea.

Da, uitasem că daca sunt sănătoasă atât pe dinăuntru cât și pe dinafară, toate celelalte se vor așeza la fel ca piesele unui puzzle și vor constitui un tot întreg fericit și împlinit. Nu știu cum de îmi zburase din minte că pot să îi ajut pe alții să fie fericiți doar daca întâi sunt eu fericită. 

Așa a apărut în agenda mea„ Meniul meu săptămânal de îngrijire personală”. Unul simplu, dar eficient. Pentru mine. 
Am pus pe el diverse alimente sănătoase și gustoase menite să ofere EULui meu interior/Corpului energie, putere și vitalitate. 
Pentru EUL meu exterior/Tenul am adăgat produse necesare pentru hidratare, frumusețe și un Efect radiant sănătos.
Îl folosesc de peste 350 zile, iar pe parcurs în funcție de evoluția Sinelui meu am mai adăugat sau scos din meniu una-alta, astfel încât să mă simt în fiecare zi tot mai bine, mai mulțumită de mine și cu o încredere mai mare în tot ce fac. 
Azi, meniul zilnic servit tenului meu conține: 
  • La mic dejun: Curățare și hidratare pentru pielea feței . Pentru asta folosesc Apă micelară bifazică și crema intens hidratantă, „Gerovital H3 Evolution Perfect Look„ (Produs 100%românesc de cea mai bună calitate)
  • La prânz și uneori și la ora de gustare le servesc mâinilor o cremă de mâini frumoase care o alungă și pe „mama puișorilor„ de pe ele. 
  • Iar seara nu doar mâinile și fața își primesc porția, ci întreaga piele a corpului meu are parte de un festin format din mai multe produse care hidratează intens pielea și care mă fac să mă simt cea mai rasfățată de pe pamânt.
Schimbările nu au apărut peste noapte ci cu fiecare pas parcurs. Nu am devenit perfectă până acum. Perfecțiunea nu există și nici nu o caut. Dar există un azi mai bun decât ieri: un suflet mai bun , o iubire mai bună și mai puternică, o încredere mai mare în forțele proprii, o versiune mai bună după pandemie decât înainte de ea. Eu sunt. Și tu poți fi.  
Acest articol a fost scris pentru Spring Superblog2021
Sursa poze: unsplash sau Farmec

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu