marți, 6 aprilie 2021

Litoralul romanesc si pandemia

Florin se relaxează sporovăind la o cafea cu prietenul sau Cristi.  Îl invitase pe Cristi pe la el și profitând de această zi călduroasă de aprilie, au ieșit la masa aflată pe terasa din curte. Soarele de afară îl face pe Florin să se gândească la vara care se apropie.  „ Abia aștept să scăpam odată de pandemia asta, să plec la mare. M-am saturat de izolare, de caratina, de restricții„ se gândește el în timp ce soarbe din cafeaua dulce-amăruie. 
- Ia zi Cristi, că tu ești cu teoria conspirației, când se termina pandemia asta?
- Pllandemie, nu pandemie, Florine, zâmbește ironic Cristi. Totul a fost planificat cu ani în urmă. Bil zicea încă de mult timp că suntem cam mulți pe planeta asta, așa că s-a gândit să ne mai rărească puțin. Asculta-mă pe mine !
Sursa: Litoralulromanesc
Florin dă din mână a lehamite. 
- Ok, lasă asta. Stiu teoriile tale, le spui tuturor când ai ocazia. Te întreb pentru că mă gândesc la vacanța din vară. După cum arată situația se pare că mergem la noi pe litoral. Eu mai am vreo 1000 de persoane în fata mea pe lista de așteptare la vaccin.
- Pai eu nici nu mă gândesc să plec în alta parte, măi Florine. Știi că eu aleg mereu litoralul romanesc!  Vacanțele mi le rezerv întotdeauna din timp, nu contează că e pandemie sau nu. Chiar și acum, deși nu știu când se termină pandemia, eu mi-am rezervat deja. 
- Oho, harnic mai ești! îl tachinează Cristi. 

- Păi eu nu sunt foarte exigent cu cazarea și găsesc rapid ceva. Anul trecut am prins o cameră cu vedere la parcare, la magazinul cu magneți pentru frigider și la burlanul prin care ieșea fumul de la o gogoșerie. 
Dar, ce contează vederea? Eu nici nu stau în camera când merg la mare. Eu stau la plajă, fac baie în mare. Cand e cald, vizitez mereu împrejurimile, vreau să văd un muzeu, o cetate,o mănăstire, o moschee, o sinagoga sau un monument. În Dobrogea avem o mulțime de asemenea atracții turistice. Plec dimineața din camera și mă întorc seara leșinat de oboseală, nici nu mai ajung la geam să mă uit pe el. La hotel mă interesează doar micul dejun. All inclusive nu e de mine deoarece nu pot respecta programul de mese. Și am găsit foarte rapid ce îmi doresc, să știi. 
Sursa: unsplash
- Hmm, se întinde Cristi după o briosă de pe masă. Eu sunt mai comod, zice el cu gura plină. Mai stau și în cameră, mă relaxez pe balcon la o bere sau la o cafea ca acum. De aceea sunt foarte exigent la alegerea camerei. Aleg doar camere cu vedere bună la mare, camere la etaje superioare. Și caut hoteluri de patru sau cinci stele pentru a avea garanția unor servicii pe măsura clasificării lor. Evident, cu all inclusive pentru că eu merg la mare să mă odihnesc nu să mă obosesc alergând după monumente, Singurul locuri pe care le vizitez sunt barul și restaurantul hotelului. Plimbări fac doar intre apa marii și șezlong, apoi mai trec des pe la beach barul hotelului. Sunt foarte bun prieten cu berea rece de acolo. Eu îmi fac rezervările de obicei  prin litoralulromanesc.ro. M-am obișnuit cu ei și stiu că au permanent reduceri de preturi și diverse oferte. 
- Ei, na! Și eu tot prin ei! Doar că eu caut altceva față de tine, dar uite că găsim amândoi ce ne interesează. Și anul acesta nu ai rezervat încă? Aștepți să se termine pandemia? 
- Ei da, râde Cristi. Am făcut și eu deja rezervare. Cine se asteaptă ca litoral 2021 nu va însemna aglomerație doar pentru că e încă pandemie, se înseală. Eu cred că dacă lăsăm pe ultimul minut, nu doar ca nu vom găsi preț bun, dar nu vom găsi deloc. 
- Normal! Sunt de acord cu tine, Cristache! Eu mi-am făcut și asigurare. În caz că se întâmplă ceva cu pandemia asta... Florin se uită la Cristi care dă din cap că și el la fel.. da, ne returnăm banii, Cristi! Bate palma! 
 - Da, confirmă Cristi. Chiar mi se pare că acum poți avea mult mai bine o vacanță în siguranță, din toate punctele de vedere. 
- Da, da !Am fost și anul trecut și am văzut cum erau respectate toate regulile de protecție. Nici nu îmi fac vreo grijă pentru anul acesta, cred ca le-a intrat deja în obișnuință, indiferent de starea pandemică. 
*****************************************************

Cei doi sorb din ultimele picături de cafea și se afundă ambii în gânduri. Fiecare se gândește la viitoarea vacanță perfectă. Foarte diferită de a prietenului, dar cea mai potrivită și mai armonioasă pentru fiecare în parte. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu