joi, 1 aprilie 2021

Librarul cu Papion și misiunea lui

- Mami, citește-mi o poveste, te roooooog !
- Maria, n-am timp acum de cărți. Uite iți pun o poveste audio pe laptop. Iți poți alege de pe net o poveste. Acolo găsești o mulțime de povesti.
- Nu, nu vrea pe laptop. Vreau să mi-o citești tu. Te roooog.
- Biiiiiiiine. Hai că iți citesc eu. Alege-ți povestea.
.................................................................................................................................................


Bună!
Numele meu este Librarul cu Papion. Stiu că în fiecare casă s-a purtat dialogul de mai sus între părinți și copii. Stiu că întotdeauna copiii vor alege să asculte o poveste spusă de părinții lor, de tata sau de mama și nu vor pune niciodată pe primul loc un televizor, un laptop sau telefon. 
Copiii vor să audă povestea spusa de o voce familiară, o voce lângă care se simt în siguranță. Ei vor să-i poate întrerupe permanent cu întrebări, remarci, observații, amintiri și nu ar putea face același lucru cu un televizor. Copiilor le place să își imagineze firul poveștilor, să-și imagineze personajele anume după cărțile citite de cei dragi. 
Eu, Librarul cu Papion, m-am născut din dorința copiilor de a asculta povești citite cu voce tare de cineva care se lasă întrerupt, care nu obosește niciodată și care se hrănește din bucuria copiilor care asculta povesti. 
Când negura s-a abătut asupra lumii, eu nu m-am lăsat de citit. La început m-am speriat și m-am retras doar eu si cărțile. Dar am citit. Și am continuat să caut cum pot să bucur în continuare copiii prin poveștile mele. M-am adaptat perioadei prin care trecem toți și am hotărât să îmi continui misiunea specială în mediul online. Da, da, eu, continui, de aici din librăria online, să sprijin dezvoltarea creativității și imaginației copiilor și vă indemn la lectură prin cărțile pentru copii și alte produse atent selecționate pe care le propun.

Iar astăzi, fiți atenți! Copii și părinți, părinți și copii!
Astăzi vi-l prezint pe Franklin, o broscuță țestoasă care trece printr-o mulțime de aventuri alături de prietenii sai : Ursache, Castoraș, Vulpisor, Melcișor, Gâsculiță, Iepurila și alții.  Din poveștile cu Franklin veți afla cum a fost prima lui zi de scoală, cum a scăpat de frica de întuneric, cum a devenit mai ordonat, ce s-a întâmplat când a spus o minciunică sau cum a învățat să meargă pe bicicleta și multe alte aventuri prin care a trecut.
Eu, de exemplu, nu mă satur niciodată de «Franklin în excursie cu clasa»! O carte foarte frumos ilustrată, dar și foarte palpitantă. Copiii mi-o cer mereu și mereu! În această carte Franklin vizitează împreună cu colegii lui de clasă și cu Domnul Bufniță, învățătorul lor, muzeul de istorie naturală. Pe scările impresionante ale muzeului, la intrarea în muzeu, Franklin află de la prietena sa Castoras că în interior vor vedea chiar și dinozauri adevărați, fapt care îl înspăimântă pe acesta. Castoras mai vizitase muzeul și știa totul despre el. Franklin îi împărtășește și lui Melcișor ceea ce aflase iar acestuia i se pare la fel de îngrozitor. Intră înfricoșați în muzeu și se miscă cu grijă pe acolo. 
După o serie de aventuri în muzeu, totul se clarifică atunci când Franklin realizează că dinozaurii sunt intr-adevar reali, dar nu sunt vii așa cum, greșit, crezuse el, ci doar niste schelete de dinozauri. Franklin și Melcișor se liniștesc și se amuza de încurcătura lor.
Amuzant mai e Franklin acesta! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu