marți, 13 aprilie 2021

Tehnologia și gazonul

« Am impresia că Florin își cunoaște fiecare fir de iarba din gazonul lui, se gândește Cornel privindu-l pe Florin cum tunde atent gazonul de pe lângă o bordură. Și are ceva gazon, cred că cel puțin 300 mp. Nu stiu cum face, ce face, dar gazonul lui arată întotdeauna ca în pozele de revistă. Un verde crud peste tot, tuns perfect chiar și în zonele cu diferențe de nivel »
Aerul răcoros al dimineților de aprilie, mirosul de iarbă proaspăt tăiată și aroma cafelei din ceștile așezate pe masa de lângă gradina casei lui Florin, toate crează o atmosfera foarte plăcută și relaxantă.

- Păi ce-ai făcut, băi Florine ? Fii atent, în zona aia, lângă trandafiri, firele de iarba sunt mai înalte cu 1 mm decât restul gazonului, iar lângă tuia aceea înaltă sunt niste fire pe care pur și simplu nu le-ai tăiat. Auzi, se ridică Cornel un pic și se uită în jur, daaa’ am uitat eu sau ultima oara târai după tine un cablu în care te împiedicai mereu? Ce s-a întâmplat cu el?

- Te ții de glume așa de dimineta, Cornele! Mi-ai dat și emoții legate de calitatea muncii de aici... La mașina aia veche cu cablu am renunțat. Era depășită. Intr-adevăr, oricât mă străduiam să evit cablul, tot mă încurcam în el până la urmă din cauza lungimii lui. Am tot căutat aparate pentru gradină cu acumulator și am prins o ofertă de la Kärcher. Mi-am luat la un pachet promoțional mașină de tuns iarba și un trimmer pentru gazon. Amândouă fară cabluri! Și ambele folosesc același tip de acumulator. Diferența fata de mașină veche este nu doar mare, este imensă! Este ca și cum a-i compara un telefon cu butoane cu un smartphone. Uite, are și afișaj LCD pentru acumulatori care arată timpul de funcționare rămas, timpul de încărcare și capacitatea bateriei.

- Da, pai văd că te miști altfel fară cablul ăla după tine. Alta viață! Te invidiez pentru gradina asta a ta. Stiu că e ceva muncă pentru întreținerea ei, dar altfel treci prin perioadele de izolare în spațiul acesta. La mine în bloc e mai greu în carantină. Priveliștea mea perfectă spre parcare și pubele de gunoi nu prea îmi poate ridica moralul.

- Eu nu o văd că pe o muncă. Este mai degrabă o terapie antistres. Am creat spațiul acesta de la zero. Am pregătit terenul, am ales semințele de gazon, am greblat, am plantat semințele și am urmărit cum au crescut până au ajuns așa cum sunt acum. Apoi m-am ocupat de întreținerea lui, fertilizare, udare, scarificare. Acum, ajutat și de tehnologiile astea inovatoare pentru gradină, este chiar o plăcere să mă ocup de gazon. 

Mă gândesc să-mi mai iau de la karcher și alte unelete de grădinărit cu acumulator. Mi-ar fi de folos o foarfecă pentru iarbă și arbuști, un aparat pentru îndepărtarea buruienilor sau mai ales o suflantă și aspirator cu suflantă. Toamna am de strâns zeci de saci de frunze căzute din mar și din cireș.

Florin termină de tuns iarba și se asează lângă Cornel uitându-se cu drag și admirație la rezultatul muncii sale. «  Așa da!, se gândește el,  grădină wow! gazon wow exact așa cum ar zice și prietenul meu Kärcher»

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu