marți, 30 martie 2021

Negocierea online - noul secret pentru păstrarea buzunarului plin

- Toată ziua pierzi timpul pe “microamazon », cum îi spun eu. Nu ți-am zis că nu vei găsi preturi mai mici? E doar reclama de ei, zi de zi la tv, reclamă pe care o plătești tot tu, daca comanzi de la ei, îi reproșează Florin amicului său Marcel.


Marcel urmărește atent ecranul laptopului aflat în fața lui în timp ce Florin îl servește cu o ceașcă de cafea. S-au întalnit la o cafea, acasă la Florin.
- Fii atent! Îi ignoră Marcel observația, dar luând cafea aburindă în mână. 




Știi că la mine la serviciu eu mă ocup acum cu aprovizionarea obiectelor de birotică pentru angajați. Cumpăr hârtie pentru copiator,  diverse instrumente de scris (markere, pixuri, cariocici, etc.), șervetele și tot felul de alte consumabile. Cumpăr în cantități măricele și de ceva timp tot caut și eu pe net o reducere, un discount pentru cantitate mai mare, sau  pentru valoare. Nu am găsit nimic. Stiu și eu că reducerile de pe site-ul acesta saunt povești de adormit copiii. E amuzant cum, efectiv, la ei toate prețurile sunt reduse, cum taie ei în diagonala un preț mare și iți afișează o așa zisă reducere de la acel preț tăiat, împreună cu procentul redus. Oare mai crede cineva în marketingul ăsta ieftin ? Poate doar copiii care au intrat prima dată pe site-ul lor. Cine vrea acum să afle un preț real, îl poate verifica ușor.
Marcel este genul practic, comod și econom. A observat repede avantajele oferite de comerțul online : comoditatea, programul non stop, preturi mai mici decât în magazinele fizice, rapiditate (urăște să stea cu orele prin magazinele fizice pentru a căuta ceva). Din punctul lui de vedere viitorul aparține magazinelor online.

- Băi Florine, îi zice Marcel sorbind din cafea, iți amintești când mergeam în engros și negociam? Degeaba țipau ei acolo, printre caserolele lor cu tăiței cu sos de soia și orez cu rață:“Ținți lei, ținți lei set” ca noi până nu lăsau din preț nu plecam de acolo. Acum cu cine să negociez online, Florine? Stau pe site-ul ăsta de nu îți place ție pentru că e un «marketplace», adică găsesc tot ce caut într-un singur loc. Știi că mie nu-mi place să pierd timpul nici măcar la cumpărături pe net. Problema însă sunt prețurile, ai dreptate. 

- Pai vezi că nu știi chiar tot, vine Florin mai aproape. Există și la noi în online un loc unde poți negocia pentru cantități mai mari comandate. Cam ca la en gros, unde iți plăcea ție. Uite, intră pe negociat.ro si vezi. Eu zic că este tot un marketplace, 
dar acest marketplace online este cu adevărat pe gustul tău. O platformă online unde companiile își pot vinde rapid produsele, iar cumpărătorii beneficiază de experiența plăcută a cumpărăturilor online cu avantajul de găsi totul în același loc. Și mai ai un avantaj oferit de acest marketplace și ceea ce îl diferențiază de altele, Marcele! Butonul « Negociază »! Uite aici, îi arată Florin butonând pe telefon. Prin acest buton cumpărătorii pot obține reduceri de preț oferite pentru o cantitate mai mare de 10 produse cumpărate. 

Marcel se uită cu atenție, dar încă cu neîncredere. 
- Nu am auzit în viața mea... bâiguie el, dar totuși scoate telefonul și începe și el să butoneze și să caute site-ul. 
- Tu nu, Marcel, dar, site-ul este deja foarte cunoscut. Știi cum se spune, veștile bune circulă repede. În ritmul în care s-a dezvoltat până acum, prevăd că negociat.ro va deveni cel mai tare marketplace online de la noi. Îl bate pe microamazon ăla de umple tv de reclamă. Și este adaptat perfect pentru români. Știi că noua ne place piața, ne place să negociem.
- Dacă zici tu... Deci dau click pe produs. Văd produsul cu detaliile lui, în dreapta butonul “ Adaugă în coș” iar sub butonul “Adaugă în coș” se afla butonul “Negociază”.
- Da. Dai click pe el pentru a negocia prețul direct cu vânzătorul produsului comandat. Daca comanzi mai mult de zece produse.

Brusc, Marcel se luminează la față. 
- Pai este exact ce căutam! Exact ce simțeam eu că lipsește în magazinele online. Văd că au orice, de la agrafe la anvelope auto, de la haine până la laptopuri, tablete și telefoane. Gata, mai adu niste cafea că mă apuc de negociat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu