sâmbătă, 7 martie 2020

Dacă vrei să îți faci bucătărie nouă, alege întâi accesoriile și electrocasnicele

Vorbesc cu domnul „mobilă la comandă, rapiditate și calitate”, pe care  l-am găsit pe internet. 
Îi spun cam ce aș vrea.
   -  Da, se face. Pai eu lucrez la milimetru, la micron. Pot să vă ajut și la zugrăveală dacă vreți. Înainte să mă apuc de mobilă am lucrat ca zugrav. De cinci ani fac mobila. Eu execut fără să crâcnesc ce vrea clientul.  Ce spuneți de ceva pe roz? Am eu o combinație cu cineva care are o sursă de pal roz lucios de 16. Are și incorporabile da calitate, ieftine! La mâna a doua da’ bune, nene. Cu chiuveta vă rezolv ieftin  tot eu. Stiu un depozit prin Voluntari cu marfă adusă de afară, Framkem, Romval, d’astea.
   - Cum Framkem? Poate vrei să zici Franke? întreb eu cînd se oprește o secundă să își tragă respiratia. Contract și facturi oferiți?
   - Șefu’! De zece ani fac mobilă! Cuvântul meu este contract. Și la bani ne înțelegem. Îmi dați acum 70% pentru materiale și  restu’ de 50% îmi dați doar când termin.
-  Da’ unde aveți sediul? întreb cu glas sting și disperat.
-  Ce sediu, boss? Păi daca îmi dai un pendular și o autofiletantă iți fac bucătăria aici, pe loc. Dar. dacă vrei sediu. am, la nevoie, un garaj amenajat la varu’ acasă.

Am fugit mâncând pământul până nu mă obliga ăla sa iau mobila roz acasă. 
Când am hotărât să schimbăm mobila de bucătărie, intuisem că nu ar trebui să mă bazez pe „meseriașii anonimi” de pe internet. Dar le dădusem o șansă. Nenea cu lanț gros la gât mă convinsese să nu le mai dau și a doua.
Am căutat și am găsit o firmă care prin portofoliul lor mi-au redat încrederea că pot realiza bucătăria pe care o doresc. Multe din bucătăriile făcute de ei se apropiau de ce îmi oream eu. Altele aveau cel puțin un element pe care mi-l doream. 

   - Ideea  principală și de la care nu mă abat, este că mobila pe care mi-o doresc, trebuie să ofere spațiu pentru toate accesoriile pe care le-am ales deja. am început eu, direct, fără să aștept să mă întrebe după ce m-am așezat la biroul din sala mare a showroomului. Plita pe care am ales-o este o plită Franke cu inducție. Iar cuptorul este cel cu touch control, cu rețete presetate, autocurătare și ușă rece. Chiuveta din bucătărie trebuie să fie asta din inox cu tocător de resturi vegetale. Și să nu uit, trebuie să aibă și baterie Franke Vital cu sistem de filtrare apa. Iar hota este aceasta: automată cu senzori de umiditate și aburi. 

Am continuat să îi prezint întâi toate accesoriile dorite de pe pagina celor de la Franke, neratând nici mașina de spălat vase silențioasă cu senzori pentru gradul de murdărie al veselei sau frigiderul incorporabil. Dacă la furnizorul de mobilă încă nu mă decisesem, electrocasnicele le știam și hotărâsem ferm de multă vreme. Aveam capturi de ecran cu fiecare dintre ele, iar înainte de a ajunge aici, scosesem la imprimantă toate modelele dorite. 

- Acum, imaginați-vă că am o hernie ceva, sau că am  probleme cu coloana, am continuat eu cu aceeasi rapiditate și exactitate.  A doua idee de la care nu vreau să mă abat este că mobila care va include toate electocasnicele menționate, trebuie făcută în așa fel încât să nu fie nevoie să mă aplec. Nu vreau mă aplec să scot oale și tacâmuri, nu vreau să mă aplec pentru a folosi cuptorul. Și nu vreau să mă aplec nici pentru a folosi mașina de spălat vase. Și încă ceva, în bucătărie, singurele electocasnice la vedere să fie cuptorul și poate, opțional, un automat de cafea. Toate celelalte trebuie să fie incorporate sau depozitate în sertare și dulapuri. Asta ar da, în orice clipă,  senzația de ordine și curățenie în bucătărie. Toate modulele de jos ar trebui să aibă sertare, mari, foarte mari sau mici, dar sertare. Sertarele permit accesul ușor pe toată adâncimea mobilei. Corpurile suspendate sau cele mai înalte trebuie să aibă uși. Blatul poate fi din material compozit.

Am iesit de acolo cu schita bucătăriei mele exact așa cum mi-o imaginam. 
În câteva săptămâni, băgam la cuptor primele brioșe și fursecuri,  alegând reteța presetată pentru așa ceva. 

Mi-am turnat o cafea și am admirat rezultatul spectaculos și visat de atâta vreme. 
Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu