vineri, 13 martie 2020

Secretul celor mai bune paste constă în a alege oala potrivită


Dacă tot mi-am schimbat mobila de bucătărie, am vrut să schimb și vesela, tacâmuri, oale, tigăi. Adică cam tot.
   - Da’ ce ți-a venit să iei și accesorii, și vesela noua la bucătărie. Alea vechi ce aveau? m-a întrebat un coleg pe care l-am invitat să-mi admire bucătăria.
   - A, pai ce, nu mă cunoști ? De la un timp mie îmi place că totul să arate perfect. Eu și daca văd o zgârietură pe frigider, schimb frigiderul. Daca tabloul din dormitor nu e perfect drept, la milimetru, nu pot să dorm. 
   - Da, te stiu. Da, este că te și costa cam mult perfecțiunea asta? Parca ziceai c-ai mai făcut un credit. 
   - Pentru mobila de bucătărie am făcut. Pentru ustensile nu, că le-am luat pe rând în funcții de necesități și priorități. 
Eu zic că trebuia să le schimb. Când aveam mobila veche de bucătărie accesoriile erau strânse, în timp, din diverse locuri, cu diferite ocazii, cumpărate de noi, primite cadou etc. Cert este că era o babilonie, un haos prin sertare și dulapuri. Chiar mai găseam câte ceva și prin mobilierul din alte camere. Un set de ceșcuțe printr-un sertar din sufragerie sub sertarul în care țineam punga cu pungi, iar un set de farfurii întinse prin fundul unui dulap din dormitor. Aveam de toate pentur toți: ceșcuțe de cafea strident colorate cu peisaje și pasarele, farfurii întinse sau adânci, cu ,margini aurii și floricele, oale colorate cu flori. Mai aveam și pahare de apă, de vin, de suc, primite bonus ba de la o sticla de la cola , ba de la un borcan de cremă de ciocolata. Aveam chiar și tigăi pe care nu le foloseam niciodată deoarece știam că se lipește mâncarea de ele, dar totuși nu erau aruncate. 
Multe obiecte erau folosite ocazional, altele zilnic dar multe nu fuseseră folosite niciodată. Pe unele cred că nici nu le văzusem niciodată, până am scos totul pentru mobila nouă. Ți se pare că era în regulă cu situația aia? 
   - Ai dreptate, îmi spune prietenul, de ce să depozitezi lucruri de care nu te folosești? Eu nu țin obiecte pe care nu le folosesc. Consider că dacă nu le-am folosit o perioadă îndelungată înseamnă că nu am nevoie de ele și ocupa spațiul degeaba.
   - Da, asta am înțeles și eu anul acesta. Așa că mi-am propus să avem mai puține cantitativ, dar mai mult calitativ. Aspectul e discutabil, fiecare cu gustul lui. Dacă unora le plac ceșcuțele și oalele cu floricele, noi preferăm un aspect simplu, gen restaurant sau hotel. Adică o culoare sau doua. Mie, de exemplu, îmi place albul dar nu resping nici alte culori.
   - Și ce ai cumpărat până la urmă? mă întreabă prietenul testând un sertar nou al mobilei. 
   - Păi am căutat accesoriile pe care le-am considerat noi esențiale în bucătărie. 
Uite, lista e și acum pe frigider. Mai adăugăm pe ea când ne amintim sau ne dăm seama ca ne lipseste ceva. 
Pana acum am luat: setul de oale din inox cu înveliș nonstick, cu capac transparent și termorezistent, dar și niste oale pentru paste, din inox, perfecte. Știi că ne plac pastele.
Am luat și tigăile astea din aluminiu cu înveliș teflon antiaderent și capace din sticla termorezistentă, dar și cutia pentru pâine din otel inoxidabil. Nu arată bine? îl intreb eu în timp ce eu scoteam oala de paste pentru a pregăti ceva ce am fi putut mânca împreună. 
Prietenul meu analiza lista. 
   - Un set de oale sub presiune de 4000 ml și 6000 ml? se întoarce el uimit către mine. De ce ți-ar trebui așa ceva dacă voi sunteti doar 3, iar cea mică nici nu prea mănâncă, din ce spuneai tu?
   - Sunt pentru mesele pregătite și servite în familia mare, știi doar că soacră-mea vine des pe la noi. Uneori trece și cumnatul. Trebuie mâncare multă și gătită rapid. Iar nouă mesele astea mari și gălăgioae ne creează o stare de bine. Cum ar zice neamțu’ e „family quality time„. 
Uite, am luat și niște tăvi mari de pizza. Asta ne place la toți, chiar și la cea mică. Am făcut pizza toți împreună pentru a le testa. Te lingi pe degete, nu știu dacă de la tăvi, sau de la căt suflet sau suflete s-au pus în pizza aia. 
În timp ce vorbeam pastele se făceau, iar eu am scos să inaugurăm și noul set de cești de cafea.
După ce am mâncat vorbind despre una-alta și chiar completând lista de pe frigider cu câteva idei noi, am băut câte o cafea. 
A recunoscut și el că parcă și cafeaua e mai buna când o bei din niste cesti deosebite. 

Atât ele cât și celelalte ustensilele noi din bucătărie erau nu doar de calitate și plăcute. dar le și adoram pentru ca se potriveau atât cu noua bucătărie, dar în special cu gusturile noastre. 
Acest articol a fost scris pentru Spring Superblog 2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu