marți, 12 martie 2019

"Publicitarii"

Am absolvit in 2010 Institutul de Publicitate Generala.
Sunt a treia generatie in breasla aceasta a "publicitarilor". Eu am preluat Publicitarul de la parintii mei. Ei au preluat de la parintii lor...Pentru ca functia aceasta se transmite doar din tata in fiu.
Nu oricine poate deveni Publicitar...
Eu vand un martisor, tu cauti sa cumperi?  

Ia uite, Cabinetul meu e tot mai asaltat de clienti! Efectiv nu mai fac fata. Am 50 de secretari angajati care nu stau nici un minut. Semnez in fiecare zi sute de Adeverinte.Suntem veriga dintre cei care vand si cei care cumpara. Fara noi nu se poate realiza nici o tranzactie. Suntem la acelasi nivel cu Notarii. Suntem o casta. 
Are omul ceva de vandut/cumparat/schimbat etc.?
Vine la "Publicitariat" cu actele bunului, plateste onorariul Publicitarului si apoi pleaca acasa.
Urmeaza apoi sa primeasca acasa o lista de clienti interesati de oferta lui. Daca se inteleg, trebuie sa obtina de la noi, Adeverinta Publicitara. Cu aceasta adeverinta merg la Notar si fac actele de tranzactiei (ex.vanzare-cumparare etc)
Fara Adeverinta Publicitara notarul nu are dreptul de a legaliza acte.
Asta e legea. Nu se poate altfel. Unii spun ca suntem o capusa intermediara legalizata. Altii spun ca ar putea sa se descurce si fara noi: cu ziare, site-uri specializate etc. Ei nu realizeaza cat de complicata e aceasta activitate si cat muncesc eu. Ei cred ca e simplu.
Daca ar fi dupa ei, ar desfiinta Agentia Nationala pentru Eficienta in Publicitate.
Insa, discutia pe care am avut-o cu un secretar de stat, la o cafea, m-a facut sa-mi actualizez viziunile:

  - Domnule, va spun sincer, sunt presiuni din toate partile sa desfiintam in totalitate lantul publicitar, asa cum este el acum. Oamenii realizeaza ca, toata aceasta constructie destul de complicata, birocratica, ar putea fi inlocuita si de un ziar fizic, dar si on-line.
  - Domnule secretar, dumneavoastra realizati ce ar insemna desfiintarea "publicitariatelor"? Nu vorbesc doar de cei ca mine, care au facut niste studii pentru a ajunge aici, ci de mii de locuri de munca desfiintate. Ce vor face acei mii de secretari angajati in Publiciariate? Ei cunosc doar acest domeniu.
 - Va inteleg retinerile. Sunteti ca producatorii de benzina in fata aparitiei automobilului electric, ca producatorul si distribuitorul de energie clasica in fata panourilor fotovoltaice, producatoare de energie regenerabila. Tehnologia vine peste voi ca o avalansa de zapada. Degeaba incercati sa o potoliti cu niste parazapezi, le va spulbera cu puterea ei. 

Pauza...

 - Da, poate aveti dreptate. Totusi trecerea ar trebui sa se faca treptat. Schimbarile ar fi bine sa fie pregatite pentru o viitoare generatie. Cu cat dureaza mai mult, cu atat schimbarea va fi facuta mai bine....V-am zis ca Agentia Nationala pentru Eficienta in Publicitate e pregatita sa sponsorizeze generos partidul de guvernamant si la alegerile de anul acesta?
- Pai ma bucur sa aud asta. Cred ca mai putem amana cu desfiintarea Publicitariatului. Trebuie sa asiguram, pana la urma, locuri de munca oamenilor. Am promis asta si in programul de guvernamant.

Ce nu stia secretarul, era ca eu aveam deja, de ceva vreme, pregatita o alternativa la la sistemul "publicitariatelor".
O tineam “la sertar” in asteptarea acestui moment.
Aveam deja pus la punct, in toate detaliile, ziarul " Publicitarul". Ziarul care va publica anunturi din toate domeniile: Imobiliare, auto, matrimoniale, diverse. Oamenii vor putea publica un anunt si intr-un minut. Ziarul va avea si o varianta on-line, “Publicitarul on-line”, similar cu cel tiparit.
As putea spune ca am renuntat la parazapezi si mi-am luat schiuri cu care sa ma dau pe avalansa. Cei cu benzina, se pare ca au deocamdata parazapezi mai solide.

Deci, se pare ca sunt ultima generatie din lumea Publicitariatelor. Nu mai avem “parazapezi”. Stiam ca voi ajunge si la acest moment...
Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu