joi, 21 martie 2019

Casa noua de la tara



Stau de vorba cu vecinul meu de la 2, la o bere. Suntem un grup in bloc si obisnuim sa iesim destul de des (prea des, in opinia unor doamne) la o terasa din apropierea blocului.

 

- Am auzit ca vrei sa-ti faci casa. Unde vrei sa o faci ?
  - Da. Casa o construiesc pe terenul bunicilor. Ai fost si tu acolo vara trecuta. Padure in fata, rau si padure in spate, aer curat, liniste, acces usor din autostrada. E tot ce si-ar dori cineva. Am cumparat déjà cam toate materialele, dar a fost o adevarata aventura. Vreau sa fac ceva de calitate, sa se bucure de ea si nepotii. Ma mut acolo cum ies la pensie. M-am saturat de orasul asta.
  - Da, zona e frumoasa. Adevarul este ca in tara asta sunt multe locuri frumoase. Ia zi, de unde ai luat materiale? Vreau sa repar si eu acoperisul casei de la tara.
  - Pai am cautat prin toate partile. Doar cine nu a construit niciodata nimic, nu a reparat sau renovat ceva, nu stie ce insemna sa te duci sa cumperi materialele necesare. Cat timp pierzi, cat umbli prin magazine. Nu gasesti ce iti trebuie, sau gasesti dar vrei un pret mai bun, nu il gasesti si cand te intorci la magazin produsul s-a dat, nu mai e pe stoc, « reveniti saptamana viitoare ». Am gasit ceva de calitate si m-am dus direct la producator pentru a obtine un pret mai bun dar m-am dezumflat repede. 
I-am zis sefului de acolo sa imi dea si pret mai bun ca doar e producator, au cel mai bun pret. Nu doar nu e magazin. 
Iar ala mi-a zambet asa, cu compasiune si mi-a zis ca nu o fi el magazin, dar daca mi-ar da mie, persoana fizica, chiar si pretul de magazin, ar pierde el orice relatie pe care o are magazinul. 
Cica " sefu' pentru mine, ca producator,  desfacerea cea mai importanta  o realizez prin magazine care imi comanda permanent, nu prin vanzarile direct catre persoane fizice" 
Prietenul care ma asculta cu atentie, zice cu suparare:
  -  Pai si pe internet gasesti pret mai bun decat in magazin!
  - Exact asta i-am spus si eu, ii raspund eu prietenului meu luand inca " o gura" de bere. Dar a zis ca e normal sa gasim acolo pret mai bun. Cica, acum astia cu magazine online, le asigura volume mari de vanzari. Sunt din ce in ce mai puternici. Asa ca le da si preturi bune. Iar ei nici nu au cheltuielile magazinelor fizice. 
Asa ca, daca chiar el, sefului depozitlului producatorului a zis ca magazinele online sunt viitorul, asta am si facut. Si e si mai comod sa stai in fotoliu si sa comanzi un palet de caramizi, decat sa te duci la depozit si sa umbli de nebun pe acolo, sa cauti pe cineva sa te ajute. 
Asa ca, am ajuns acasa si am inceput sa caut pe internet. Am gasit pe www.vindem-ieftin.ro tot de ce aveam nevoie!!! Dintr-un foc, iti dai seama?!
Le-am transmis necesarul de materiale. 
Nici nu mai stiu ce am comandat, parca: 

  • BCA
  • Vata bazaltica
  • Tencuiala decorativa Top Dry Weber
  • Tigla metalica cu sisteme pluviale
  • ferestre de mansarda
  • vata minerala pentru izolatia mansardei
  • usi de interior si exterior
  • tamplarie PVC
  • mortar, adeziv
  • gleturi
  • necesarul pentru sistemul electric ( cabluri, prize, intrerupatoare, tablou de sigurante, impamantarea),
  • sistemul sanitar si de incalzire (tevi,sistemul de incalzire in pardoseala, centrale termice)
  • rigips si accesorii
  • lavabile de interior. 
  - Iti dai seama cate am luat dintr-un foc? 
  - La ce lista le-ai trimis, trebuiau sa-ti dea reducere serioasa.
  - Pai da, eu am fost multumit. Cei de la www.vindem-ieftin.ro mi-au transmis o lista de preturi pentru materialele solicitate. Unele erau ca in magazin, altele mai ieftine dar nu am gasit nimic mai scump decat in magazinele fizice. Dupa calcule, ieseam mai ieftin cu ei. Mai ales ca nu ma mai deplasam de acasa. Mi-au trimis déjà o parte din materiele. Au venit cu camionul, pe paleti, direct acolo, la teren.
  - Si cum vrei sa faci casa ?
  - Casa o fac pe structura de beton, cu BCA si izolatie cu vata bazaltica. Pe tot exteriorul voi folosi tencuieli decorative premium. La acoperis folosesc tigla din tabla. Vreau sa fie si o casa eficienta energetic. Prin urmare, camerele nu vor fi prea mari. Ferestrele nu vor fi nici ele prea mari, din ratiuni de eficienta energetica, dar vor fi asezate in asa fel incat sa asigure lumina naturala. Voi folosi panouri solare pentru incalzirea apei menajere si panouri fotovoltaice pentru producerea energiei necesare. Incalzirea o voi face in pardoseala.
  - Aha. Si ti-ai facut deja proiectul ?
  - Am facut tot, ma! Pai nu ma apucam sa cumpar material daca nu aveam deja autorizatia de constructie. Am vorbit si cu o firma de constructii. Ei mi-o fac pana la stadiul de « rosu ». Apoi am vorbit cu altcineva pentru finisaje. E problema mare cu forta de munca in domeniul acesta.
  - E problema cu forta de munca in toate domeniile. Am un prieten care lucreaza la un magazin mi-a zis ca nu gasesc personal la departmentul de instalatii, chiard aca ofera salariu foarte mare.
  - Pai acum iti dai seama ca si magazinele de materiale de constructii isi baga si costul cu salariatii in pretul produselor? Vezi de ce ies mai avantajos pe on line ? 
... Pret de cateva minute, am tacut amandoi. Fiecare lua cate o inghititura de bere si sa gandea... 
Eu ma gandeam la viitoarea casa. O si vizualizam deja, ma vedeam plimbandu-ma prin curte. 
Prietenul, parea sa se gandeasca si el la ceva frumos, zambea in coltul gurii. 
  - Hai noroc ! imi zice el brusc. Abia astept sa ma chemi sa-ti vad noua casa de la tara. .

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu