luni, 28 martie 2022

Hainele prietenoase cu mediul

“Ceva nu e în regulă aici”, se gândea Cornel. Am impresia că văd peste tot persoane, băieți sau fete, care sunt îmbrăcăți la fel, chiar tunși la fel, ba chiar au și acceași atitudine, același stil. Parcă sunt clonati. S-a legiferat clonarea și nu am aflat eu încă? Eu știam că suntem, fiecare în parte, unici.

Risipă și poluare

La fel ca în industria alimentară și în piața hainelor se știe că se face o mare risipă. Doar că  hainele se reciclează mai greu decât alimentele sau alte produse. Industria modei este considerată una dintre cele mai poluante din lume. 

Impactul nociv asupra mediului apare încă din procesul de fabricație al hainelor.
Coloranții folosiți în fabrici sunt foarte nocivi pentru mediu. Deșeurile textile rezultate în procesul de fabricație se reciclează doar în mică măsură. 

Se cumpără mult, de multe ori impulsiv, haine care se poartă puțin sau deloc. O activitate care nu este deloc ieftină. Se recicleaza puțin, majoritatea hainelor vechi ajungând la gunoi. Pentru a scădea costurile, se produc haine, până la 60%, din materiale sintetice ca nailonul sau poliesterul, materiale extrem de poluante. Altfel spus, «in plastic is fantastic”. Evident, fantastic pentru producători.


Soluții prietenoase cu mediul 

Prietena mea, la capitolul modă, este originală. Are un stil propriu al ei. Cred că acesta e unul din motivele pentru care m-am îndrăgostit de ea. Faptul că iese din tiparele obișnuite, pentru că nu copiază pe nimeni. Își comandă o parte din haine de la un magazin online de îmbrăcăminte și încălțăminte second-hand pe care l-a descoperit. Livrarea este gratuită și au, pe lângă astea, genți și accesorii second hand de toate felurile. 


În magazinul Second-Hand.ro hainele sunt atent selectate, nu au nici un defect sau urme vizibile de purtare, unele sunt chiar noi, fiindcă magazinul este în același timp, second hand și outlet

Se poate verifica fiecare colet la livrare. 




Reciclare, Reutilizare, Refolosire

Chiar și cu prietenii discutăm deseori pe tema aceasta: hainele. Ea le povestește cu încredere tuturor cum să te îmbraci cu ținute de calitate, de la branduri cunoscute, fără să cheltui prea mult și să fii, în același timp, prietenos cu mediul.  Un magazin de îmbrăcăminte second hand respectă câteva din principiile de bază ale respectării și protejării mediului: reciclare, reutilizare și refolosire. Este fix ceea ce trebuie. 

Ea preferă hainele din materiale naturale ; bumbac, in, cașmir, mătase sau cânepă. Deși sunt mai scumpe, sunt mai sănătoase și mai rezistente în timp. Este foarte determinată să protejeze planeta. 

A renunțat demult la mașină ei cu motor pe motorină și și-a achiziționat o mășină electrică. 


Selecteza cu răbdare tot gunoiul: menajer, plastic, metal și sticlă. Spală cu grijă toate ambalajele din plastic pentru că știe că nu se pot recicla dacă nu sunt curate. Eu mai glumesc cu ea : “planeta e în regulă, a trecut în viața ei prin pericole mai mari decât plasticul și poluarea oamenilor. Oamenii trebuie salvați, planeta a fost în regulă înainte de noi și va fi în regulă și după ce dispărem noi de pe suprafață ei.”

Dar, gluma e glumă, dar chiar și eu am început să-mi comand haine din același loc. De multe ori îmi comandă ea. Sunt foarte mulțumit de calitatea lor. Mă simt bine în ele și, foarte important pentru mine, mă costă mai puțîn decât cele cumpărate din magazinele clasice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu