luni, 7 martie 2022

Un proiect verde

Florin își bea tacticos cafeaua alături de amicul Cornel. Profită de vremea neobișnuit de caldă pentru luna februarie și de o portie gratuita de vitamina D. Scosesera două scaunele și o măsuță în curtea casei lui Florin.
  - Ce zici de vremea asta, maestre? întreabă Cornel în timp ce stă cu față la soare, mulțumit de căldura oferită de acesta. Zici că suntem în mai. Este că se duce de râpă planeta asta?
  - Noi ne ducem, nu planeta, îi răspunde Florin. «Save the planet», «Save the planet », toți zic asta. Păi planeta asta a trecut prin multe chestii cu mult înainte să apărem noi în peisaj și o să o ducă mult timp și după ce dispărem noi. Noi trebuie să fim salvați întâi.

  - Așa e, mda. Bine, să lăsăm asta. Auzi, Florine, mi se pare mie sau grădina ta pare o mare hală goală. Cred că dacă vorbesc un pic mai tare o să răsune ecoul. În afară de gazon, nu ai nimic în ea. Vrei să faci ceva cu ea sau îți place ție aspectul asta? 

- Oo, am deja niște idei și o listă de achiziții necesare. O să îmbin utilul cu plăcutul. Vreau să îmi fac o mică grădina de legume acolo mai în spate, vezi? În loc de tuia vreau să plantez niște pomi fructiferi, un cireș, un măr. Pe lângă gard pun viță de vie cu struguri de masă.

Cornel se scarpină în cap în timp ce încearcă să își imagineze ce povestește Florin. 
  - Eu zic că tuia arată mai bine, da’ e treaba ta, Florine.  Uită-te și tu la vecinii tăi. Este că arată bine ?
Florin nici nu se uită către vecini, știe deja ce va găsi acolo. 
  - Nu arată rău, dar mie îmi plac fructele. De la tuia nu am ce folosi, doar dacă vrei tu o salată de frunze de tuia. Trăim vremuri complicate, Cornele. Prefer să am câteva legume și fructe din mică mea grădină; nu doar că ies mai ieftin, dar știu sigur și că nu conțin tot felul de chimicale. De gust nici nu mai vorbesc. Vreau să mănânc legume crescute din pământul meu, îngrijite de mine, nu legume crescute într-un vas cu chimicale, îngrijite de un soft din Olanda sau Turcia.

  - Apropo de lista ta de achiziții. Îți dau un pont. Intră pe biano.ro. Găsești acolo tot ce ai nevoie pentru amenajarea și întreținerea unei grădini.
  - Am intrat deja la ei. Știi că eu prefer companiile românești, evit, cât se poate, companiile care aparțin unor fonduri de investiții uriașe, cu sedii la câte o căsuță poștală, pe o insulă, pe undeva. Așa că știam și eu deja de Biano.  
În afară de faptul că, pe acest site, poți găși efectiv tot ce vrei și ce nu vrei pentru casă, grădină, terasă, balcon, este și o sursă de inspirație. 
Am găsit câteva idei foarte bune. De exemplu, am găsit rezervor pentru colectat apă de ploaie, de când căutam eu așa ceva. Mi-am făcut chiar și o mică schiță în studioul lor virtual cu ce și unde trebuie amplasat.


Apoi tot prin ei, vreau să iau niște scaune de grădina adânci, foarte comode, o masă mare, sezloguri, obligatoriu un grătar cu toate accesoriile necesare. 

Am și o listă cu unelte necesare de grădină. Vreau un spațiu practic dar și comod, plăcut. O grădină unde să mă relaxez pe un șezlong comod la umbră unui cireș plin de fructe.

Apropo, știi că au și o opțiune super tare? De exemplu, vezi într-un loc ceva care îți place, o banca, un șemineu, un ghiveci, îi faci o poză și o încarci pe biano iar ei îți generează toate ofertele de produse similare cu produsul din poză încărcată. Tare, este?

  - Super tare. Recunosc. Nu uita să mă chemi să te ajut și eu cu ceva. Poate așa la vara mănânc și eu o salată din legumele tale.

  - Stai liniștit că te chem, treabă e multă, dorință să fie. 

Satisfăcuți de ce urmează să se întâmple în curte, amicii au continuat, ca în fiecare week-end, să palavragească despre actualitatea perioadei. Se anunță vremuri complicate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu